Sunday, February 21, 2010

KACAU2 BUBUR ASSYURA......

ASSALAMUALAIKUM......
lama dah x update blog aku...al maklumlaa aku bercuti2 sakan kt kg....tp berbaloi gak rr balik sbb ada aktiviti leh aku wat.....salah satu aktiviti dia adalah KACAU2 BUBUR ASSYURA..... aktiviti cmni dah biasa kat area tmn aku..especially kat lorong umah aku laaaa..leh dikatakan tiap tahun wat....kiranya semua jiran2 kat lorong umah aku pakat2 wat bubur assyura sama...best taw....time2 cmnilaaa leh berkumpul ramai. Mengeratkan silaturahim lagi....ari2 len msg2 bz ngan tugas msg2...setengah tu nk tunggu anak blk laa baru syok wat aktiviti cmni....yg nk tunggu ank blk tu mama akulaa hehehe....mmg meriah mmg best...dh jadi cm famili....yang paling penting dpt gak laaa adik ipar aku merasa cmna join aktiviti cmni....happenning giler...nak2 kwn mak aku makcik adibah suka wat lwk.....sambil2 kaco bubur sambil selit2 lawak yg x kering2 gusi....bukan setakat wat bubur ja...siap disediakan lunch buffet agi....hahaha..ni semua idea mama aku n kwn2 dia laaaa....nk jimatlaa katakan....bak kata depa..msk sekali senang...pastu periuk kt umah gantung ja....hahahaha...wpun wat aktiviti cmni dlm keadaan panas terik....tp semua tu x jd mslh.....sbb siap wat khemah tuk msk lg...cm dh nk kenduri dah..bila bubur dh siap so pakat bedak2 laaa (bahagi2) kt setiap sorg....ingatkan aktiviti kaco2 abis takat tu ja..tetiba ank jiran aku lak ajak g umah dia mlm tu sbb ada bufday party....apa lg..gantung periuk lg laa makcik2 kt umah aku ni..hahahaa..mlm tu plak pakat pi ramai2 umah dia...pekena satay,otak-otak n mcm2 laaaa...adoi..keja mkn ja kami ari tu....bkn senang nk wat event cmni...dr pagi-tengahri-mlm..mkn ja....k..ni gamabq2 aku bg tatapan korang semua..



aku tgh tunjuk skill kaco bubur....



adik ipar aku pun nk tunjuk skill





si isteri sedang mengacau...si suami tgk jer..kaco dik kaco....

kaco pakcik kaco




hidangan tengahari......sedap kan


No comments:

Post a Comment

EVERLASTING LOVE

Daisypath Anniversary tickers

ANAK MAMA & BABAH

Lilypie First Birthday tickers