Tuesday, June 28, 2011

:: GAJI SUDAH MASYUK ::

Assalamualaikum n alu2....




Wah gaji sudah masyuk...ngeh3x..apa lagi jom abiskan duit ....opss mana leh....1st sekali kena bayaq dulu hutang2 yang patut. Peningkan biler pikiaq nk bayaq...Nak tunggu gaji lambat..tp nk peghabih sat ja....Dalam masa sehari pas transfer2 duit ke bank2 yang sepatutnya tinggallaaa skit balance nya...




hmmmmm ni laaaa perkara2 yg perlu aku bayaq  dan simpan tiap2 bulan :-



  • ASB loan (ni penting tuk masa depan)
  • keta ( tnggai skit lg...pasni leh bernafas lega wpun pakai keta cikai)
  • PTPTIPU ( bayaqlaaa skit2 pun x kan abih punya...asyik bayaq bunga ja)
  • bagi kat mama n ayah (WAJIB biaq skit tp bagi gak. Amik berkat org kata)
  • Insuran ( penting gak ni )
  • Bil Astro, elektrik dan air ( x bayaq abihlaaa )
  • Simpan kt bank skit (saving tuk emergency)
  • simpan tuk kawen ( perlu gak ni ....x simpan dari laaa nk cekau duit kt mana  hehehe)
  • Duit minyak keta
  • Duit tuk prepaid phone 


So tinggallaaa balance skit tu tuk wat aku belanja.....Alhamdulillah cukup laaa nk guna sementara nk tnggu gaji yang seterusnya. Kalau aku teringin nk beli apa2 aku menabung skit...La ni tgh dok kumpui duit nak beli sesuatu yang aku aim dh lama... :) hopefully dapatlaaa beli....So la ni kena pekin laaa duit tu skit2.....terpaksa lupakan tuk beli benda len dulu :).Stop kt sini dulu...nk wat kira2 sat heheheh wasalam.......



No comments:

Post a Comment

EVERLASTING LOVE

Daisypath Anniversary tickers

ANAK MAMA & BABAH

Lilypie First Birthday tickers